20 januar 2009

jul og nytår med piktråd, gaver og afslapning

to ugers jule ferie har gjort godt. tid til at slappe af og komme ned i tempo inden det igen er gået løs. vi har i år været lang tid i sønderjylland. hele julen og nytår.
vi måtte med store overvejelser siger et sorgmodigt farvel til vores kære chamse og købe en mere sikker bil. for begge bilers vedkommende fik vi en god pris. og den nye fik vi afprøvet med en tur til skanderborg i denne weekenden – den køre fint og vi tror vi har gjort et godt køb.
chamsen vil dog altid have en plads i vores hjerte og tanker, vi får nok aldrig råd til en bil med sådan et optræk som den havde...

i forhold til gaverne fik jeg hvad jeg havde ønsket mig, så det kunne ikke være bedre.
det jeg pakkede ud var bl.a.
teskeer
en stribet nørgaard
en dock til min telefon
en cammeo krukke fra käler
års-medlemsskab til kunstforeningen af 1958
nye øretelefoner

frede fik af hans lille søster en bog om jazz-, beat- og pigtrådsmusik fra 1950-60 i syd-vestjylland. alle bandes, store som små, med mange eller ingen koncerter blev nævnt. også koncertsteder blev omtalt, fx. king river beat club.
et af de beatbands der blev beskrevet var gruppen med det spændende navn the tommyguns.
de havde en booker fra løjt kirkeby, men jeg ved ikke om det var denne booker der fik fremstillet plakaten til en af gruppens koncerter med en ikke helt ubetydelig fejl. i stedet for pigtrådskoncert kom der til at stå piktråd - så for musikken lige pludselig en helt anden betydning – kan da godt forstå at den ældre generation ikke brød sig om denne moderne musik.
tilbage i odense og med piktådsmusikken frisk i hukommelsen, faldt louise og jeg, i stereostudie, over en ægte pigtråds cd med et ægte pigtråds band. et band vores fædre tit har hørt i vores barndom. 25kr. for the animals.


-mrb

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ja, der er sket meget inden for den sidste måned. Vi kunne nu godt tænke os, at I fik lagt et par eller tre billeder her på siden.
KH
Karen og Frede

mrb sagde ...

nu er der kommet at par billeder på. plus lidt ekstra.